Tampereen Insinöörit ry

Tampereen Insinöörit ry on insinöörien ja ylempien toimihenkilöiden edunvalvoja, jonka toimialue on Pirkanmaa, poislukien Valkeakosken talousalue. TI on akavalaisen Insinööriliiton toiseksi suurin alueyhdistys. Jäsenmäärä on noin 5100 jäsentä.

Tampereen Insinöörit ry on Insinööriliiton vanhin jäsenyhdistys ja liitto katsotaan perustetuksi samalla kun Tampereen Insinöörit ry on perustettu huhtikuussa 1919.

Tampereen Insinöörien keskeiset toimialueet ovat työmarkkinatoiminta, jäsentoiminta jäsenetuineen sekä viestintä.

Työmarkkinatoiminta

Ylempien toimihenkilöiden luotto löytyy noin 50 pirkanmaalaisessa yrityksessä. Luotoille järjestetään vuosittain 4-5 työmarkkinailtaa ajankohtaisten työmarkkina-asioiden tai työlainsäädännön tiimoilta. Suurimmissa yrityksissä on ylemmillä toimihenkilöillä yritysyhdistykset, joihin yrityksen ylemmät toimihenkilöt kuuluvat. Yritysyhdistysten edustajia tavataan säännöllisesti.

Jäsentoiminta/tapahtumat

Jäsentoimintaa järjestetään kaikkien jäsenten ohella kohdennetusti eri jäsenryhmille. Toiminta tavoittaa vuosittain noin 2000 jäsentä. Kesäteatteri kesäkuun puolivälissä kokoaa teatteriin perinteisesti niin omia jäseniä kuin piirin väkeä. Wappubrunssia vietetään Vappupäivän aamupäivällä. Seminaareja, työpajoja ja luentoja järjestetään säännöllisesti.

Viestintä

Tampereen Insinöörit ry julkaisee kahdesti vuodessa ilmestyvää INSU-lehteä. Lehden aihealueet ovat työelämä ja koulutus, toiminta, henkilöt, tekniikka & teollisuus sekä Pirkanmaa. Toiminnasta tiedotetaan myös Insinööriliiton Insinööri -lehdessä sekä Tampereen Insinöörien www-sivuilla.

Toimisto

Yhdistyksen toimisto on Tampereen ydinkeskustassa Tuomiokirkonkadun ja Otavalankadun kulmassa, Otavalankatu 9 A.